Axelents effektiva väg framåt
2022-03-03

Axelents effektiva väg framåt

Göhlins utvecklas tillsammans med kunderna!


Fredrik Segerberg på Axelent var en av de allra första med eget konto i Göhlins webbshop. Anders Bernow handlar idag i webbshopen för Axelents räkning flera gånger i veckan. Vi träffade de båda och pratade om Göhlins webbshop och hur giganten inom industrisäkerhet drar nytta av smidiga inköp direkt på webben.

Ett sekel in företagets långa historia tog Göhlins steget in i näthandeln. Genom alla år hade man (förvisso framgångsrikt) tagit emot beställningar från Gnosjöregionens alla industrier via andra vägar men sedan 2012 har en webbshop utvecklats och förbättrats i flera olika steg.

Ingen har däremot sagt att vi är färdiga och helt nöjda med den webbshop kunderna möts av idag! Webbshopen är under kontinuerlig utveckling och givetvis är det kundernas behov som är ledstjärnan i detta arbete.

”DE VANLIGASTE PRODUKTERNA SKA ALLTID FINNAS TILLGÄNGLIGA”

Göhlins har nämligen en historia av att alltid utvecklas tillsammans med sina kunder! Och några som verkligen vet vad ordet utveckling betyder är Axelent. Den välkända aktören inom maskinskydd och annan industrisäkerhet har sedan starten 1990 tagit många stora kliv från Hillerstorp och ut i världen.

Men hjärtat är givetvis kvar i Hillerstorp och på huvudkontoret längs med 151:an möter vi underhållsansvarige Anders Bernow och numera produktionsteknikern Fredrik Segerberg. Fredrik berättar om första beställningen på webbshopen för ca 10 år sedan, när han själv var underhållsansvarig: - Ted berättade att det fanns nu en webbshop och det visste jag inte om. Jag tänkte att jag ville testa!

Axelent i Hillerstorp.

- Vi skapade tidigt olika favoritlistor så att de vanligaste produkterna Axelent köper alltid finns tillgängliga på ett smidigt sätt, minns Ted Wennberg, säljare på Göhlins. – I sann Gnosjöanda har det varit en process som vi gör tillsammans. Vi tog med oss deras upplevelse i webbshopen och utvecklade den på ett sätt som gjorde nytta för Axelent och flera andra kunder.

SPARAR TID OCH KAN ARBETA VIDARE

Sedan dess har det fortsatt. Axelent har under åren kunnat handla enkelt på webben. Man har klickat hem förnödenheter av alla slag. Muttrar, verktyg, personlig skyddsutrustning, en uppsjö av automationsdelar... Ja, precis allt som en produktionsgigant behöver!

Anders Bernow berättar vad det är som gör att han gärna väljer webbshopen för alla inköp han gör under en vecka: – Det är så smidigt, det går jättefort! Från att du går in på sajten har du lagt en order inom tre minuter helt själv. Därefter är det bara för Anders att arbeta vidare med annat medan Göhlins lastar sin budbil med godset, som ofta körs ut senare samma dag.

- När jag söker på en artikel i sökfältet så får jag bra förslag och tydliga bilder direkt av sajten, fortsätter Anders som i första hand använder webben men som inte heller tvekar att ringa Göhlins vid behov. – Du måste också ha den personliga kontakten, och det är perfekt att ringa om man har ett större problem man behöver diskutera med säljaren. Eller om man för den delen måste ha något väldigt akut.

Anders Bernow.

BESTÄLLER DIREKT VIA MOBILEN

För att förhindra sådana akutsituationer där viktiga förnödenheter skulle ta slut har man också på Axelent anammat Göhlins QR-koder som inköpsmetod. Arbetshandskar och skruvar är några av de utvalda produkterna som har en egen QR-kod där man med hjälp av mobilen snabbt och enkelt kan beställa nytt av exakt den artikel som börjar ta slut. Systemet installeras och förbereds helt gratis av Göhlins– Det är otroligt smidigt när man ändå alltid beställer stora mängder, avslutar Anders.

--------------------

Är du intresserad av att skaffa ett konto på webbshopen? Klicka här!

Vill du revolutionera dina inköp med QR-koder eller en lagerautomat? Läs mer här!